Care sunt modelele care vor face senzatie in 2018. Ce ii asteapta pe soferi anul acesta

Masinile anului 2018 vor fi mai multe ca modele, cu tehnologie mai noua si mai scumpe. Normele de poluare vor fi mai drastice, dar nu neaparat pentru un mediu cat mai curat sau o poluare cat mai redusa, cat pentru a spori profiturile prin impunerea de noi tehnologii si noi taxe. Automobilul electric si cel autonom vor fi vedetele declaratiilor si saloanelor auto, insa SUV-urile vor continua sa fie coloana vertebrala a industriei auto. Pe romani ii asteapta aceeasi infrastructura deplorabila, fara a se intrezari vreo sansa de imbunatatire, si din ce in ce mai multe taxe si impozite pentru un automobil proprietate personala. Cu putina nesansa vom ajunge sa platim cinci biruri pentru o singura masina, fara sa mai vorbim de taxa de prima inmatriculare pe care deja am achitat-o.

Pe romani, anul acesta, ii vor astepta noi taxe si impozite. Este posibil ca la inceput de an administratiile locale sa umble la impozitele pentru mijloacele de transport, prea mici pe fondul lispei acute de bani la bugetele locale. Impozitul local se calculeaza inca in functie de norma de poluare si capacitatea cilindrica a masinii. Din primavara insa, impozitul auto va fi dublat de o noua taxa, care va avea caracterul de taxa de poluare. Nu este clara metodologia dupa care va fi definita si implementata aceasta, dar unele informatii esentiale au fost facute publice deja de catre oficialii ministeriali, iar altele au aparut pe surse emergente, mai ales referitoare la cuantumul noii taxe. Exista informatia conform careia taxa va fi inclusa in impozitul pe masina. Acesta s-ar modifica astfel in functie de norma de poluare, nivelul de noxe si capacitatea cilindrica, doar ca ea trebuie reliefata diferentiat fata de impozitul pe proprietate pentru a-si justifica, cel putin de ochii lumii, necesitatea, aceea de a contribui la un mediu mai curat prin aplicarea principiului “poluatorul plateste”. “Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare Euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina”, a declarat ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, intr-una dintre interventiile destul de confuze pe care le-a avut pe subiect.

Cat de mare va fi taxa

„Noua taxa auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent daca au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice alta taxa auto la masina. Aceasta taxa auto se va plati anual, la fel ca si impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: masinile cu norma de poluare Euro 1 sau NonEuro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an. Masinile cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an. Cu cat vor aparea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi «premiate» cu o taxa mai mica, de 50 de euro/an, si celorlalte clase de poluare le vor creste taxele, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat. Inseamna ca cei care au acum un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita 50 de euro/an vor plati mai mult in momentul in care apar norme noi de poluare, pentru ca acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an. Cei care s-au grabit sa isi cumpere si inmatriculeze masini in acest an, in speranta ca vor scapa de taxe, nu au scapat. Majoritatea masinilor inmatriculate in acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plati taxe mari”, a afirmat Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente, direct implicat in discutiile de la Ministerul Mediului privind taxa de mediu. Singurul care pare ca nu stie nimic despre noua taxa pare a fi presedintele PSD, Liviu Dragnea, care spunea acum cateva zile ca nu s-a discutat despre asa ceva in coalitie, dar ca, daca exista o varianta, asteapta sa-i fie comunicata.

Ghinionul second hand

Cu privire la data de intrare in vigoare a noului bir, va fi sigur 2018, cel mai probabil din luna aprilie, in momentul in care va fi definitivat si aprobat bugetul Agentiei de Mediu, dar nu este exclus ca taxarea sa se faca retroactiv, de la inceputul anului. De remarcat, dupa eliminarea timbrului de mediu, in campania electorala, de catre PSD prin Legea lui Dragnea, au fost introduse in Romania peste 450.000 de rable, care au adus Romania pe locul 1 in UE in privinta vechimii parcului auto. In ceea ce-i priveste pe cei care s-au grabit sa aduca astfel de masini, se vor trezi, in scurt timp, ca taxele platite pentru ele vor fi mai mari decat valoarea de achizitie. Pe langa aceste doua biruri, romanii posesori de autoturisme vor fi obligati, in continuare, la plata RCA dupa regulile din 2017 si la taxa de drum. In plus, nu este exclus sa apara si o taxa de poluare secundara in anumite orase, cum ar fi Bucurestiul, dupa modelul celor din marile capitale europene. Dincolo de acestea, se vor mari diverse taxe de pod si de trecere peste Dunare, Consiliul Judetean din Giurgiu anuntand deja scumpirea cu un leu fata de 2017.

Reguli noi la ITP

Anul 2018 va aduce reguli noi si pentru masini, dar si pentru soferi. Din 20 mai 2018, ITP va fi mai dificil de obtinut. Masinile vechi de peste 12 ani vor trebui sa se prezinte anual pentru inspectie, cele noi dupa trei ani de la data cumpararii, iar pentru celelalte termenul de doi ani ramane neschimbat. O noutate este ca la fiecare inspectie, RAR va furniza indicatia kilometrajului fata de inspectia anteriorara, astfel ca va putea fi mai usor de aflat daca s-a umblat la odometru. Din pacate, legea inca nu spune care este si pedeapsa pentru cei care fac astfel de operatiuni care in aceste moment nu sunt definite ca ilegale, doar daca le incadram in Codul Penal la capitolul inselatorie in rem.

Bolile care suspenda permisul

Permisul va fi si el mai greu de obtinut sau reinnoit de catre cei care sufera de afectiuni cardiace sau diabet. Conform unui proiect de Ordin al Ministerului Sanatatii, intocmit pentru alinierea la normele UE, soferului cu diabet zaharat aflat sub tratament medicamentos i se va reinnoi permisul de conducere numai cu avizul medicului diabetolog si in urma unor controale medicale periodice de cel mult cinci ani. Sunt vizate de Ordin si supuse unor teste suplimentare la controlul medical si persoanele care sufera de bradiaritmii, tahiaritmii supraventriculare si ventriculare, cardiopatii structurale si tahicardii ventriculare, simptome de angina, implantare sau inlocuire a unui stimulator cardiac permanent, implantare sau inlocuire a unui defibrilator sau un soc adecvat sau inadecvat produs de un defibrilator, sindrom coronarian acut, operatie de bypass coronarian cu grefa, infarct sau accident ischemic tranzitoriu, insuficienta cardiaca intr-un anumit stadiu, transplant de cord sau un anumit fel de hipertensiune arteriala. Permisele de conducere pot fi eliberate sau reinnoite in cazuri exceptionale, cu conditia ca solicitarea respectiva sa fie justificata corespunzator printr-un aviz cardiologic si sa faca obiectul unui control medical periodic, se mai arata in Ordin.

  • 5 taxe si impozite pentru o masina
  • 200 euro/an taxa de poluare maxima

Cele mai asteptate masini

Duster 2 se afla printre cele mai asteptate lovituri de piata in 2018. Un top intocmit de site-ul caradisiac plaseaza masina produsa la Mioveni alaturi de Seria 3 de la BMW, Q8 sau Porsche 911. SUV-ul de Romania este considerat o lovitura pentru ca reuneste o serie de tehnologii de ultima ora cu un pret mic imbatabil pe segment. Jurnalistii francezi remarca progresul noului model mai ales la interior si confortul pe care-l ofera noua masina. De remarcat ca Duster este singurul produs Renault prezent intre cele 12 masini selectionate. Alaturi de automobilul de la Mioveni, in clasament mai exista alte patru SUV-uri. Audi Q8 este asteptat ca un rival pentru BMW X6 si Mercedes GLE coupe. Noul Land Rover Evoque se pregateste sa calce pe calea de succes deschisa de predecesorul sau si riscul la care s-au expus indienii pare destul de mic daca tinem cont ca avem de-a face cu o varianta mini a lui Velar. Volvo XC40 a fost finalist la titlul de Masina anului 2018. Este de asteptat sa fie o lovitura de piata, mai ales ca face parte din clasa SUV-urilor compacte cu cea mai ascendenta dinamica de pe piata, alaturi de cea a SUV-urilor de clasa mica. XC40 se remarca prin originalitate si prin siguranta de top pe care o ofera. Ca si Duster, XC40 este deja perezent in showroom-uri. Crossover-ul C5 Aircross, varianta mai mare a lui C3 Aircross, se afla si el printre pretendentii de anul acesta. Piata vizata de constructorul francez este cea din China, asa ca in Europa, C5 Aircross isi va face simtita prezenta abia din toamna lui 2018. Pe lista se afla si doua automobile electrice. I-Pace este unul dintre ele. Un bolid electric de 400 de cai-putere obtinuti din doua propulsoare electrice separate care-si propune sa fie o concurenta directa la segmentul premium in domeniu oferit de Tesla. A doua varianta este cea mai vanduta masina electrica la nivel global, exceptand automobilele chinezesti facute doar pentru China. E vorba de noua versiune Nissan Leaf, care, in premiera, propune automobilul cu o singura pedala. Porsche 911 este cea mai asteptata sportiva a anului. Modelul emblematic care se fabrica de peste 50 de ani vine cu foarte usoara modificare la nivel de design, dar cu mai multa putere in propulsorul turbo pe benzina. Seria 3 este un alt model hot. Pentru ca vorbim de cel mai de succes model al BMW. Noua Seria 3 va urmari calea deschisa deja de Seria 5, adica o copie ca tehnologie si design a segmentului superior, la un pret pe masura. Peugeot 508 este cel de-al doilea produs PSA mult asteptat. Limuzina frantuzeasca imprumuta din interiorul lui 3008 si transpune intr-o varianta luxurianta i-Cockpitul. Nu in ultimul rand, pe lista se afla un veteran tacut, dar dibace, Ford Focus, ajuns deja la cea de a patra generatie. Tot la cea de-a patra generatie a ajuns si Mercedes Class A. Si modelul german figureaza pe lista intocmita de caradisiac.

Automobilul cu o singura pedala

Nissan Leaf propune in premiera pentru o masina de serie o singura pedala de control pentru functionarea automobilului. “Cu e-Pedal apesi pe pedala pentru a accelera si o eliberezi usor pentru a frana. Daca vrei, poti opri complet masina eliberand brusc pedala”, a explicat Francesco Giacalone, directorul de Marketing al VE Nissan Europa, modelul de functionare a sistemului e-Pedal. Exista, pentru siguranta, si o pedala clasica de frana, care poate fi folosita doar in momenul in care este necesara o manevra de urgenta sau pentru oprirea brutala intentionata a automobilului. Pentru cei care nu pot manevra automobilul dintr-o singura pedala, asa cum propune constructorul, exista un buton prin care sistemul e-Pedal poate fi dezactivat, Nissan Leaf urmand sa functioneze ca o electrica clasica.

Predictii pentru 2018

Anul 2018 va continua sa fie unul al mobilitatii electrice si al dezvoltarii sistemelor autonome. Este de astepat un asalt fara precedent al masinilor electrice chinezesti. Avand deja o vasta experienta pe piata din China, constructorii comunisti vor folosi preturi de dumping pentru a patrunde in forta printre cumparatorii europeni si americani. Au ca atu o solida investitie in industria acumulatorilor, punctul nevralgic al automobilelor electrice la aceasta ora, dar si un capital generos pe care-l pot aloca pentru marketing. Problema mare vine din indeplinirea standardelor de siguranta pe care masinile chinezesti se lupta sa le atinga. Autonomizarea este ce-a de a doua directie dupa care se dezvolta industria auto. General Motors, Ford Motor, BMW, Nissan si nu numai aloca fonduri impresionate pentru dezvoltarea de noi tehnologii si au ca tinta ca in urmatorii cinci ani sa construiasca un automobil autonom capabil sa fie acceptat din punct de vedere legal si sa faca fata traficului urban actual. Cea mai mare dezamagire de pe piata este de asteptat sa fie Tesla. Conform analistilor, Musk nu va fi capabil sa produca in 2018 mai mult de 48.000 de unitati din Model 3, cu mult mai putin decat cele 500.000 de masini pe care si-a propus sa le vanda

  • masinile anului 2018
PR Total este un serviciu online dedicat companiilor care doresc sa informeze publicul tinta prin comunicate de presa. Acest serviciu de comunicate de presa online este gratuit! PR Total ofera posibilitatea oricarei companii sa publice gratuit comunicate de presa pe acest portal online.