Danone lanseaza #CreativitateinPractica, concurs de idei pentru studenti

Danone deschide portile… creativitatii si lanseaza #CreativitateinPractica, un concurs de idei adresat studentilor. Acestia vor avea ocazia sa dobandeasca experienta practica in domeniul comunicarii, sa interactioneze cu specialisti in domeniu, dar si sansa sa castige unul dintre cele trei premii puse in joc, in valoare totala de 3.000 euro. Concursul se desfasoara in perioada 27 octombrie – 12 noiembrie si are mai multe etape: inscrierea echipelor, intalnire de debriefing, inscrierea propunerilor si sustinerea proiectelor finaliste in fata juriului.

Prin aceasta initiativa ne propunem sa oferim studentilor posibilitatea de a acumula experienta practica, in completarea orelor de studiu din facultate. Cautam idei indraznete, gandire strategica, atentie la detalii si multa creativitate. Pe durata de desfasurare a concursului, atat noi, din partea Danone, cat si ceilalti membri ai juriului, vom fi alaturi de studenti – vom crea un grup online de interactiune, doar cu echipele inscrise, unde vor primi clarificari, indrumari, sfaturi si surse de inspiratie. Vom avea o intalnire de debrief cu membrii juriului si, pentru cei interesati, vom organiza o vizita la fabrica Danone din Bucuresti, pe data de 2 noiembrie.” declara Cristina Popescu, Director de Comunicare Danone.

Pentru a participa la acest concurs, studentii trebuie sa se grupeze in echipe si sa rezolve unul dintre cele doua briefuri:

Brief 1 – Campanie de comunicare pentru promovarea proiectului social ”O sansa pentru familia ta”.

Context: proiectul ”O sansa pentru familia ta”, lansat in 2012, se adreseaza comunitatilor de gospodari din zonele cu potential redus de dezvoltare, cu scopul de a le oferi sansa unui trai mai bun prin dezvoltarea sustenabila a unui mic business de productie de lapte. Acest proiect a dovedit ca şi comunitaţile mici, daca sunt sustinute si ajutate, pot produce lapte de calitate superioara si pot dezvolta un model eficient de business local, ca sursa familiala de venituri. Mai multe despre proiect aici.

Obiectiv brief: Promovarea proiectului ca un model de dezvoltare sustenabila pentru alte comunitati rurale cu potential de dezvoltare redus, cu scopul de a sustine eventuala replicare a acestuia, spre beneficiul comunitatilor respective.

Brief 2 – Campanie de informare si educare despre rolul iaurtului in alimentatie.

Context: consumul de iaurt in Romania este scazut, de doar 5 kg/ an/ cap de locuitor, comparativ cu alte tari din spatiul european (Franta – 19 kg/ an/ cap de locuitor, Bulgaria – 17 kg/ an/ cap de locuitor sau Portugalia – 20 kg/ an/ cap de locuitor). Iaurtul se numara printre cele mai sanatoase alimente, situandu-se pe locul doi in ierarhia alimentelor dense in nutrienţi raportat la numarul de calorii, dupa fructe şi legume. Mai multe despre beneficiile iaurtului, aici.

Obiectiv brief: Cresterea nivelului de cunoastere a rolului si beneficiilor iaurtului in alimentatia zilnica.

Proiectele inscrise in campanie vor fi evaluate de un juriu format din: Lucian Mindruta (jurnalist, lector universitar, prezentator radio si TV), Cristian Margarit (antreprenor, blogger si consultant in nutritie si fitness, fondator si realizator getfit.ro), Cristina Popescu (Director de Comunicare Danone) si Antonio Momoc (specialist in comunicare si relatii publice, conferentiar doctor la Universitatea din Bucuresti). Ei vor evalua etapele esentiale ale unei campanii: cercetarea, planificarea, implementarea, evaluarea, dar si nivelul de creativitate si forma de prezentare.

Concursul se desfasoara in perioada 27 octombrie – 12 noiembrie si va avea urmatoarele etape:

27 octombrie – 15 noiembrie 2016: Inscriere echipa la adresa creativitateinpractica@imagepr.ro (cu nume echipa si scurta despriere, nume complete, link profil de Facebook) si alegerea unuia din cele 2 briefuri de campanie pentru care doresc sa prezinte o propunere

17 noiembrie – Intalnire de debrief cu membrii comisiei de jurizare

14 – 28 noiembrie: Trimiterea propunerilor de campanie la adresa creativitateinpractica@imagepr.ro (format la alegerea echipei)

28 noiembrie – 5 decembrie: Prima etapa de jurizare

5 decembrie: Anuntare finalisti – cele 5 echipe care au obtinut cel mai mare punctaj in urma etapei preliminare de jurizare

12 decembrie: Sustinerea prezentarilor in fata comisiei de jurizare

14 decembrie: Anuntarea castigatorilor

Regulamentul concursului, precum si briefurile complete si criteriile specifice de evaluare sunt disponibile pe website-ul danone.ro.